Annemiek van de Ven VU koor Johannes Passion

Dirigent: Dody Soetanto

Sinds september 2021 wordt het VU-koor geleid door Dody Soetanto. De Indonesische bariton en dirigent Dody Soetanto voltooide zijn studie Klassiek zingen bij Henny Diemer en dirigeren bij Rob Vermeulen aan het Utrechts Conservatorium. Hij heeft gewerkt met enkele van de beste docenten en artiesten in Nederland, waaronder Rudolf Jansen, Vincent de Kort, Richard Egarr en Ed Spanjaard.

Tijdens zijn verblijf in Nederland werd Dody regelmatig uitgenodigd om concerten te zingen (Matthew Passion and Messiah) en voor verschillende rollen zoals Malatesta (Don Pasquale) en Alcindoro (La Bohéme) met De Nationale Reisopera in Resident Artist Program in Engeland, Smirnov (The Bear) en Bartolo (Le Nozze di Figaro) met Dutch National Opera Academy, Guglielmo (Cosi Fan Tutte), Il Conte (Le Nozze di Figaro) met STUDIO 32 Utrecht in Grachten Festival – Amsterdam, Crown (Porgy and Bess ) met Philips Symfonie Orkest. Dody zingt ook als solist en koorzanger bij verschillende professionele koren zoals Ribattuta Musica (NL) en vocaal ensemble SWARA (BE).

Als dirigent heeft Dody gewerkt en regelmatig optredens gegeven met verschillende koren en professionele ensembles (Concerto Valiante) in Nederland. Hij dirigeerde het Groot Omroepkoor in hun onderwijsprojecten (2013) met Russische koorwerken. In Indonesië (2004-2009) dirigeerde en coachte Dody verschillende bekende koren die internationale koorcompetities in Azië en Europa hebben gewonnen. Dody werkt momenteel ook samen met Collegium Utrecht, Leids Kamerkoor en Amsterdams Studenten Project Koor.

Dody Soetanto

Repetitor: Jelena Popovic

Jelena Popovic (Belgrado, Servië) studeerde piano aan de Muziek Faculteit in Belgrado en het Conservatorium van Amsterdam. Verder heeft ze een master’s in kamermuziek en begeleiding behaald aan het Utrechts Conservatorium. Momenteel is ze de repetitor van het VU-koor!

Sluit Menu