Informatie over lidmaatschap

Repetities

De repetities van het VU-koor zijn op maandagavond van 19:30 tot 21:45 in het NU-gebouw op de campus van de Vrije Universiteit. De repetitieperiode loopt ongeveer samen met het academisch rooster van de VU. Leden zullen tijdig geïnformeerd worden over afwijkende repetitiedagen en/of locaties. Halverwege de repetitie hebben we een korte pauze en na afloop drinken we nog wat in Bar Boele.

Contributie

Leden van het VU-koor betalen jaarlijks contributie. Dit jaar is de hoogte van de contributie voor een heel jaar (september – juni):

• € 135,- voor studenten VU/UvA/HvA of andere universiteiten/hogescholen
• € 270,- voor overigen

Er is een mogelijkheid om aanspraak te maken op de buitenlandregeling (bij verblijf in buitenland vanwege studie). Andere afwijkende contributies gaan in overleg met het bestuur. Opzeggen van je lidmaatschap moet via e-mail vóór 1 september.

Activiteiten

Behalve repeteren en concerten geven organiseert het VU-koor ook andere activiteiten. In de loop van ieder project wordt b.v. een koorweekend gepland waarin overdag intensief wordt gerepeteerd, maar in de avond ruimte is voor activiteiten. Dit varieert van een open podium tot een cocktailavond of spelavond. Gedurende het jaar organiseert de activiteitencommissie met regelmaat leuke bijeenkomsten ten behoeve van het verenigingsgevoel. Voorbeelden hiervan zijn karaoke zingen, schaatsen, een etentje, lasergamen, een cocktailavond maar ook culturele uitjes. Veel gezelligheid dus!

Vereniging

Sinds 2013 is het VU-koor officieel een vereniging. De vereniging heeft dan ook een bestuur en verschillende commissies om te zorgen dat alles goed verloopt. Alles wordt op vrijwillige basis gedaan. Als lid heb je ook de mogelijkheid om zelf een rol te nemen in het bestuur of een van de commissies. Dit is een zeer gewaardeerde bijdrage aan het koor, een goede ervaring voor jezelf en ook ontzettend leuk.