Over het VU-koor!

Het Amsterdams studentenkoor het VU-koor bestaat sinds 1955. Het koor is sinds jaar en dag verbonden aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Het koor probeert zoveel mogelijk studenten en niet-studenten het plezier van zingen te laten ervaren. Het motto was dan ook van oudsher ‘Komt en zingt allen’. Het koor staat onder leiding van onze enthousiaste dirigent Dody Soetanto en bestaat op dit moment uit zo’n 60 leden.

Bij het VU-koor is zangervaring of ervaring met muziek niet vereist en belangrijkste doel van het koor is het gezamenlijk muziek maken: repetities houden, die uitmonden in concerten. Dit doel wordt bereikt door wekelijkse repetities op maandag van 19:30 tot 21:45 bij De Griffioen in het NU-gebouw van de VU campus. Het tweede doel is gezelligheid en sociale contacten. Dit doel krijgt gestalte door middel van borrels na de repetitie, gezelligheid tijdens de koorweekenden en andere activiteiten die door het bestuur of de activiteitencommissie worden georganiseerd.

Wil je meer weten? Klik dan op de links hieronder die alle informatie geven die je nodig hebt! Op de pagina ‘het bestuur’ lees je over hoe onze vereniging in elkaar zit en leer je het bestuur kennen. Ieder jaar voeren wij meerdere concerten uit waar op de ‘concertagenda’ pagina over gelezen kan worden. Ook kun je informatie lezen over onze fantastische dirigent en repetitor. Daarnaast is het een aanrader om even te kijken op de pagina ‘concertgeschiedenis’ waar, behalve een gehele lijst met uitvoeringen vanaf het begin van het koor in 1955, korte geluidsfragmenten te beluisteren zijn van recente concerten. De laatste twee pagina’s beschrijven een uitgebreide geschiedenis van het VU-koor waaronder oude dirigenten en projecten die het koor gedaan heeft naast de concerten.

VU-koor VU-choir
Sluit Menu